Το απόλυτο τεστ: Μήπως κρίνεις πιο σκληρά απ ότι πρέπει τον εαυτό σου?


Το απόλυτο τεστ: Μήπως κρίνεις πιο σκληρά απ ότι πρέπει τον εαυτό σου?

Πόσο υποτιμάς τον εαυτό σου και πως σε βλέπουν οι άλλοι; Ένα τεστ που πρέπει να κάνεις οπωσδήποτε!!

Πολλοί άνθρωποι είναι πολύ πιο σκληροί απέναντι στον εαυτό τους από ότι κάποιοι άλλοι. Μήπως είσαστε ένας από αυτούς;

1) Αποφεύγω να ασχολούμαι με πράγματα που θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολα για μένα γιατί φοβάμαι την αποτυχία:

α) Τις περισσότερες φορές.

β) Σχεδόν ποτέ ή ποτέ.

γ) Μερικές φορές.

2) Αισθάνομαι

α) Χαρούμενη/ος όταν κάποιος μου κάνει ένα κομπλιμέντο.

β) Δεν αισθάνομαι άνετα με το κομπλιμέντα, αλλά μπορώ να τα δεχτώ.

γ) Μου είναι σχεδόν αδύνατο να δεχτώ κομπλιμέντα. Συχνά πιστεύω ότι δεν μου λένε την αλήθεια όταν με επαινούν.

3) Αφήνω πράγματα για την τελευταία στιγμή επειδή φοβάμαι ότι δεν θα τα κάνω αρκετά καλά:

α) Μερικές φορές.

β) Σχεδόν ποτέ.

γ) Συχνά.

4) Όταν πήγαινα σχολείο, δεν σήκωνα το χέρι στην τάξη ακόμα κι όταν πίστευα ότι ήξερα την απάντηση. Και τώρα, σε συναντήσεις, δεν μιλάω ακόμα κι όταν έχω κάτι αξιόλογο να πω:

α) Μου είναι κάτι γνώριμο.

β) Δεν το έχω κάνει ποτέ.

γ) Μερικές φορές ενεργώ κατά αυτόν τον τρόπο.

5) Μου έχουν πει ότι είμαι ο σκληρότερος κριτής του εαυτού μου:
α) Μία ή δυο φορές.

β) Ποτέ.

γ) Αρκετές φορές.

6) Αισθάνομαι ότι υστερώ όταν συγκρίνω τον εαυτό μου με άλλους από άποψη εμφάνισης, μυαλού ή επιτευγμάτων:

α) Μερικές φορές.

β) Τακτικά.

γ) Σχεδόν ποτέ.


7) Γενικά:

α) Μου αρέσουν τα ρούχα που φοράω καθημερινά.

β) Δεν έχω έντονα συναισθήματα για τα ρούχα μου, απλά καλύπτουν το σώμα μου.

γ) Δεν αισθάνομαι ελκυστική/ος με τα ρούχα που φοράω.


8) Συμφωνώ με τις αποφάσεις των άλλων για μη δημιουργώ εντάσεις:

α) Μερικές φορές. Δεν αισθάνομαι άνετα όταν λέω την γνώμη μου, αλλά εξακολουθώ να μπορώ να την εκφέρω.

β) Ποτέ. Χαίρομαι πάντα να δίνω τη γνώμη μου και συμμετέχω στη λήψη αποφάσεων.

γ) Ναι. Φοβάμαι να προσβάλλω τους άλλους λέγοντας τη γνώμη μου.


9) Μου είναι πιο εύκολο να θυμάμαι τα αρνητικά σχόλια των άλλων για μένα από τα θετικά:

α) Πολύ πιο εύκολο! Τι μπορεί να αρέσει στους άλλους πάνω μου;

β) Θυμάμαι τα θετικά, αλλά πολύ πιο εύκολα τα αρνητικά.

γ) Όχι. Επικεντρώνομαι στα θετικά και δεν πολυσκέφτομαι τις επικρίσεις.


10) Αισθάνομαι __________________ με το σώμα μου:

α) Άνετα.

β) Πολύ άβολα.

γ) Καλά, μερικές φορές.



Τώρα υπολογίστε τη βαθμολογία σας

1
α5
β1
γ3


2
α1
β3
γ5

3
α3
β1
γ5

4
α5
β1
γ3

5
α3
β1
γ5

6
α3
β5
γ1

7
α1
β3
γ5

8
α3
β1
γ5

9
α5
β3
γ1

10
α1
β5
γ3

Πιο πολλά 1

Ο τρόπος που βλέπετε τον εαυτό σας μάλλον συμπίπτει με τον τρόπο που σας βλέπουν και οι άλλοι. Έχετε θετική και υγιή αυτοεκτίμηση και δεν κάνετε υπερβολική κριτική στον εαυτό σας.

Πιο πολλά 3

Είσαστε στο όριο. Μερικές φορές αισθάνεστε ότι επαρκείτε και ότι δεν «υστερείτε» σε σχέση με τους άλλους, αλλά που και που αισθάνεστε ότι σας υποτιμούν. Προσέξτε ώστε να μην υποκύψετε στον φαύλο κύκλο της χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Πιο πολλά 5

Μάλλον κρίνετε τον εαυτό σας πολύ σκληρά σε σύγκριση με τους άλλους, και δεν ξεχνάτε τα επικριτικά σχόλια. Ξοδεύετε πολύ χρόνο συγκρίνοντας τον εαυτό σας με άλλους και κρίνετε ότι είστε ανεπαρκείς. Δεν αισθάνεστε καλά, με πολλούς και διάφορους τρόπους. Μπορεί κιόλας να μην κάνετε κάποια πράγματα εξαιτίας του φόβου της αποτυχίας.

Πως να αυξήσετε την αυτοεκτίμησή σας

•Τα άτομα που έχουν περισσότερο άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι πιο πιθανό να έχουν εσφαλμένη αρνητική αντίληψη για τον εαυτό τους. Αν τα προβλήματα αυτά είναι χρόνια, τότε η ψυχοθεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα.
•Μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να σημειώνετε τα κομπλιμέντα που σας κάνουν σε ένα τετράδιο. Μπορείτε να γράψετε οτιδήποτε σας έχουν πει και το εισπράξατε σαν επιβεβαίωση, έγκριση ή θαυμασμό. Διαβάζοντας το τις στιγμές που δεν σας αρέσει ο εαυτός σας θα νιώσετε καλύτερα.

Μην χάσεις τις μεγάλες προσφορές και τους δωρεάν διαγωνισμούς. Πατώντας ΕΔΩ μαθαίνεις πρώτος τα νέα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια